Vilniaus dangų vėl raižo lėktuvai


Rugpjūčio 17 diena, po oficialios rekonstrukcijos atidaromas pakilimo ir nusileidimo takas. Pirmasis lėktuvas asfaltą paliesti galės penktadienio naktį.

Vilnius turėjo laiko pailsėti, o dabar atsigauna ir vėl kimba į šalies aviacentro pareigas. Roko Masiūlio žodžiais valstybė ir toliau pasirengus dirbti ties sudėtingais projektais. Pagrindinis darbo tikslas – saugūs ir patikimi skrydžiai. Tai vienas iš užtikrinčiausių darbų, kuris laikomas mūsų valstybės paveldu ir senai turėjo būti atliktas, kitaip įvykiai pasisukti galėjo pilnai užsidarius, nes takas nebūtų pajėgęs priimti lėktuvų. Visų pirma mes turime vėl pilnai veikiantį oro uostą, o pati plėtra jau kitas šuolis. Oro uosto gyvenimas bus nuolatinis koks ir dera plėtros sąlygoms, patys planai bus toliau analizuojami gerinant šalies oro susisiekimą. Vienintelis dalykas kuris grėsė dėl neįvykusios tako rekonstrukcijos buvo oro uosto uždarymas, nes nei keliautojų, nei pelnų augimas nuo to nepriklausė.

Darbo projekte dalyvavo darbuotojai iš visų trijų šalies oro uostų. Pati tako konstrukcija oficialiai žinomas kaip 35 dienų projektas, su visais parengimais tai užtruko apie 2 metus. Kaip sakoma „geriau kokybė, o ne kiekybė“. Projektas visiškai pabaigtas bus įpusėjus spaliui, pilnai sutvarkius tako aplinką. Skaičiai stulbinantys – tako ilgis 2,5 km, aplinkui išvedžiota 167 km elektros laidų, aplinkui 13 km drenažo sistemos, asfalto išvis paklota šalia 115 000 tonų. Yra pasiektas dienos rekordas – paklota 7100 tonų asfalto, kas prilygsta eifelio bokštui. Viršutinis sluoksnis tarnaus 10 metų. Vilniečiai ir svečiai taip pat gali tikėtis atnaujinto oro uosto terminalo. Atėjus penktadienio nakčiai nusileido pirmasis lėktuvas iš Rygos. Pakylantis lėktuvas skris į Varšuvą ryte. Skrydžių iš Vilniaus tvarkaraštis gali užtrukti, todėl oro uostų administracija perspėja norinčius skristi būti atidiems ir stebėti bilietų informaciją, nes rugpjūčio 18 diena bus skryždių iš Kauno oro uosto, kuris laikinai perėmė Lietuvos oro uosto tvirtovės vardą. Pirmąji testavimą atliko specialiu lėktuvu atliko britų kompanija „Flight Calibration Services“. Prie sėkmingos pabaigos prisijungę Lietuvos oro uostų, įvairių tarnybų specialistai ir verslo partneriai. Visa tako atnaujinimo projekto kaina apie 18 mln eurų. Paskutinį kartą tako rekonstrukcija buvo vykdyta 2003 metais. 2014 metais atlikti labaratoriniai tyrimai parodė, kad tako danga blogėja ir sutrukinėjusios dangos dalys gali kelti riziką aviasaugumui ir norint toliau produktyviai plėtroti verslą artėjama prie rekonstrukcijos. Kiekviena diena – dar vienas išūkis. Taip darba Lietuvoje traktuoja mūsų oro uostai. Rekonstrukcijų projektai darbo nesumažina, o kaip tik padidina, nes sumažėjus vienam oro uosto takui, skrydžiai arba atšaukiami arba perkialiami į kitą miestą, todėl visas tikslas išlaikyti kuo darnesnę plėtrą ir po rekonstrukcijos grįžti į oro verslo aukštumas.

 


Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *